Curs de limba engleză – așteptări vs. realitate

Motivele care îi determină pe oameni să aleagă un curs de limba engleză (individual sau de grup) variază de la necesitatea cunoașterii acestei limbi în cadrul jobului, până la dorința personală de a vorbi o limbă care este deja “lingua franca” de mai bine de câteva decenii.
Testarea inițială ne spune unde suntem și de unde ar trebui să începem. Dar întrebările pe care le adresează toți cursanții participanți la un curs de limba engleză sunt: Unde voi fi la sfârșitul unui modul de curs? În ce măsură voi fi capabil să utilizez limba engleză? În ce context? În ce limite?
Cuvintele cheie în răspunsul la aceste întrebări sunt răbdarea și perseverența. Trebuie avut în vedere de la început că procesul de învățare a unei limbi străine este unul de mare complexitate care poate necesita chiar și ani de studiu. Acest lucru poate fi valabil chiar și în cazul unei limbi străine care beneficiază de o expunere maximă la nivel global, dar, cu atât mai mult, în cazul unei limbi rare.
Motivația cursanților variază și oscilează în funcție de diverși factori. Ne vom opri aici asupra nivelurilor de limbă conform CEF și cum pot influența acestea gradul de motivație și implicare a cursanților, dar și necesitățile și așteptările acestora.
De regula, la nivelurile A1 și A2, cursanții sunt foarte motivați și entuziasmați la început în fața contactului cu o noua limbă. Cursul de limba engleză aduce constant noțiuni și realități de limbă noi, interesante, solicitante. Ritmul este unul nu foarte alert, dar menit să mențină starea de interes permanent a cursantului. Salturile cantitative sunt semnificative, însoțite si de unele salturi calitative în ceea ce privește achizițiile de limbă și capacitatea de a le utiliza activ. Cursanții află constant structuri lexicale si gramaticale noi, construcții specifice limbii engleze, diferite, de multe ori, de cele ale limbii native a cursantului. Efortul este mai mare, iar rezultatele, pe măsură.
Atunci când vorbim deja de nivelurile B1 si B2, provocarea de a menține active motivația și interesul cursantului revine atât acestuia, cât și trainerului. La aceste niveluri, oamenii reușesc să se simtă relativ confortabil cu utilizarea limbii engleze în contexte uzuale, să aibă încredere în abilitățile lor sau, în cazuri mai puțin fericite, să considere că stăpânesc deja suficient de bine limba și că nu este necesar să mai învețe în continuare. Trebuie , însă știut că, la acest nivel (mai ales B2), se produce un proces de șlefuire a limbii, se asimilează elemente și structuri care țin de profunzimea limbii și chiar de subtilitățile ei. Salturile nu mai sunt neapărat la nivel cantitativ , ci, mai degrabă, la nivel calitativ.
În consecință, în momentul în care pornim în această aventură a învățării unei limbi străine , trebuie să știm că nivelul nostru de motivație și de energie va oscila, va avea suișuri și coborâșuri. Este important să perseverăm și să studiem până la punctul în care nivelul nostru este unul care ne permite flexibilitate, lejeritate și naturalețe în utilizarea limbii. Acest lucru se poate obține prin studiu susținut, dar și prin utilizarea limbii străine respective încă de la început, făcând cu răbdare pașii spre o cunoaștere aprofundată a acesteia.

Vorbiți fluent în orice limbă!

Cursuri stimulative, structurate în lecții relevante și interesante
care se desfășoară într-un mediu atrăgător și confortabil.
Profesori dinamici și dedicați!

Aflați mai mult!
(021) 253 22 55