Curs de limba engleză – despre comunicare și toleranță

Un curs de limba engleză de grup reprezintă nu doar un prilej de a asimila noi cunoștințe și repere culturale și lingvistice, dar și o bună ocazie pentru a cunoaște oameni interesanți, oameni diferiți.
Astfel, cursul de limba engleză poate deveni și o provocare de ordin social sau al relațiilor interumane. Cât de mult influențează acest aspect atmosfera sau chiar eficiența unui curs de limba engleză? În ce măsură armonia sau, dimpotrivă, animozitățile dintre participanți pot afecta sau influența buna desfășurare a acestuia?
În primul rând, trebuie să avem în vedere faptul că, în orice activitate desfășurată, există o componentă afectiv-emoțională care își face simțită prezenta indiferent de voința noastră și care face ca activitățile care ne plac să aibă, de cele mai multe ori, rezultate mai bune, mai eficiente în raport cu cele la care nu aderam afectiv.
Un curs de limba engleză de grup este o activitate care implică neapărat și această componentă care ține de trăsăturile de personalitate ale celor implicați. Dacă există un echilibru din acest punct de vedere, atunci lucrurile au toate șansele să meargă în direcția bună. Acest echilibru este dat de mai multe coordonate printre care și compatibilitatea dintre nivelul de limbă al fiecărui cursant și nivelul efectiv al cursului, dar, de departe, cea mai importantă este compatibilitatea sau, de ce nu, compatibilizarea persoanelor participante (atât la nivel trainer – cursant, dar și la nivel cursant – cursant).
La acest nivel – al cursurilor de limba engleză pentru adulți – putem vorbi și de un proces de “compatibilizare” a celor implicate. Ținând cont de faptul că, în acest caz putem vorbi despre personalități foarte diferite, comunicarea eficientă și toleranța sunt coordonate indispensabile unei bune desfășurări a cursului. Este sau ar trebui să fie evident faptul că, atunci când dorești să participi în cadrul unui curs de grup de limba engleză, îți asumi implicit diferențele dintre personalitățile celor implicați. Premisa de la care ar trebui să pornim ar fi aceea că, doar fiind toleranți și încercând să găsim o cale de a comunica și de a relaționa eficient și constructiv cu ceilalți colegi de grupă, vom contribui (sau chiar asigura) la bunul mers al cursului.
În situația în care aceste premise nu sunt realizabile, energia trainerului se va canaliza preponderent pe aplanarea conflictelor ivite și pe detensionarea situațiilor în detrimentul concentrării pe activități interesante, interactive și eficiente în cadrul cursului de limba engleză.
Revine fiecăreia dintre persoanele implicate sarcina de a-și stabili prioritățile și direcția acțiunilor benefice atingerii propriilor obiective. Fiecare cursant trebuie să decidă ce este mai important pentru scopul său: achiziția de cunoștințe și deprinderi de utilizare a limbii engleze într-un mod cât mai eficient sau „corectarea”, reorientarea comportamentelor și atitudinilor celorlalți participanți la curs; găsirea unor puncte comune și crearea unei atmosfere benefice, pozitive sau dorința de a demonstra acuratețea propriul punct de vedere prin menținerea unei atitudini inflexibile.
Stabilirea clară a priorităților și adoptarea unei atitudini tolerante și constructive pot aduce beneficii neașteptate și pot face diferența atunci când vorbim despre desfășurarea unei activități în echipă și, evident, a unui curs de limba engleză. Cursurile Echo pun accent pe crearea unei atmosfere plăcute, antrenante și încărcată pozitiv pentru a putea atinge potențialul maxim al fiecăruia dintre cursanți.

Vorbiți fluent în orice limbă!

Cursuri stimulative, structurate în lecții relevante și interesante
care se desfășoară într-un mediu atrăgător și confortabil.
Profesori dinamici și dedicați!

Aflați mai mult!
(021) 253 22 55