Despre dinamica unui curs de limba engleză

Cu toții suntem entuziasmați, de regulă, în fața unui proiect nou, fie că este vorba despre unul care vizează viața profesională, fie că vorbim despre aspecte personale sau despre ceva ce le implică pe ambele, cum ar fi înscrierea și participarea în cadrul unui curs de limba engleză (aspect devenit esențial în contextul dinamicii social-economice actuale). Proiectele noi sunt, de obicei, menite să aducă o schimbare. De dorit în bine.

Pentru ca această schimbare pozitivă să se producă, este vital să ne setăm corect, de la bun început atât nevoile, cât și așteptările. De ce am nevoie să fac un curs de limba engleză? De la ce nivel pornesc? Unde ar trebui să ajung la finalul unui modul de curs? Se întâmplă destul de frecvent ca oamenii să își seteze un sistem de așteptări nerealiste, nefondate, așteptări referitoare la participarea în cadrul unui modul de cursuri de limba engleză și la rezultatele obținute la finalul acestuia.

Un rol important în aceasta privință îi revine, în mod evident, trainerului care va livra cursul. Acesta are sarcina de a-și informa cursanții cu privire la metoda / metodele și tehnicile abordate în cadrul cursului, la conținuturile parcurse, dar, mai ales, la abilitățile și deprinderile pe care cursanții ar trebui să le dobândească în urma parcurgerii celor 28 de ședințe de curs. Astfel, se pot clarifica și stabili niște standarde realiste la care cursanții să se raporteze și se pot evita situațiile în care unii dintre ei se simt dezamăgiți de nivelul atins. Tot trainerul trebuie să le explice și să le transmită cursanților ideea că procesul de învățare a unei limbi străine este unul deosebit de complex și de durată.

Un alt element foarte important este încadrarea cursantului într-o grupă corespunzătoare nivelului său de cunoștințe. Pierderea motivației se poate produce atât atunci când nivelul cursului depășește cu mult nivelul cursantului, dar și atunci când nivelul cursului este mult sub cel al cursantului. Un test inițial, de plasare în grupă, are menirea de a stabili aceste aspecte în mod obiectiv și, mai precis, în această situație, cursantului îi revine datoria de a fi cât mai sincer și mai realist cu putință.

O dată cu debutul cursului, un rol vital îl are comunicarea. Feedbackul constant în ambele sensuri, între cursant și trainer este cel care poate eficientiza întregul proces. O serie de frustrări, lucruri neînțelese, nelămuriri acumulate pot conduce la pierderea totală a motivației și chiar la eșec.

Un alt factor poate fi constitut și de compatibilitățile personale (cursant – trainer sau cursant – cursant). Unui trainer îi revine, de asemenea, și delicata sarcină de a găsi un numitor comun și de a omogeniza un grup relativ eterogen, de a media eventualele conflicte și de a găsi, pe cât posibil, liantul necesar pentru ca lucrurile să se îndrepte în direcția potrivită. La acest nivel vorbim despre implicare. Atât a trainerului, cât și a cursantului. Acesta din urmă trebuie să îi comunice constant trainerului care sunt nevoile sale, dar, în același timp, să depună efortul necesar propriului progres, să se implice activ în relația sa atât cu trainerul, dar și cu ceilalți colegi de grupă. Trainerul, de cealaltă parte, trebuie să fie receptiv la feedbackul cursanților (atât cel transmis verbal, cât și cel transmis prin mijloace nonverbale) și să acționeze în consecință.

Trainerii Echo sunt selectați, ghidați și instruiți constant în vederea respectării tuturor parametrilor menționați mai sus, astfel încât cursanții să se simtă motivați, să se simtă confortabil și să vină cu plăcere la cursurile de limbi străine organizate. Evaluarea și autoevaluarea constantă și bidirecțională, comunicarea și feedbackul, așteptările realiste, flexibilitatea, răbdarea și implicarea de ambele părți sunt ingrediente cheie în rețeta unui curs de limba engleză de succes.

Share this :

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *